grubyzwierz

20779

razy

MAJÓWKA 2011 Z TEAM ZACHÓD

Tradycyjnie 1 maja rozpoczęliśmy sezon na szczupaki i bolenie. Nad wodą byliśmy już dzień wcześniej, by skoro świt stanąć oko w oko z odrzańskimi szczupakami. Każdy z nas zastanawiał się ile szczupaków wytrwało do pierwszego dnia sezonu, gdyż już od marca mieliśmy informacje o regularnie wyławianych zębatych drapieżnikach. I przez kłusowników i przez pseudo wędkarzy z wędkami szczupakowymi, którzy jak twierdzili łowili okonie... Ile jeszcze wody upłynie korytem Odry, by było u nas "normalnie"... ?

1 maja wstaliśmy razem z pierwszymi promieniami słońca. Szybkie szykowanie sprzętu, wodowanie pontonów i.... na wodę ! Przepłynęliśmy starorzecze i brodząc w woderach zaczęliśmy oddawać pierwsze rzuty.

Od razu zaczęły się brania okoni. Brały praktycznie w pierwszym rzucie. Po ok. 15 minutach Ziomek krzyczy przez radio "mam szczupaka". Pierwszy majowy szczupak zaliczony. Od tej pory każdy z nas co kilkanaście minut miał szczupaka. Przedział wymiarowy: od ok. 40 do 60 cm. Nie było niestety widać większych sztuk. Ziomek ponadto na szczupakową obrotówkę wyjął pięknego bolenia, tak na oko 3 kg. Niestety byliśmy za daleko od siebie by podejść i zrobić zdjęcie. Również the_animal miał ładnego bolenia na kiju, jednak ryba z nim wygrała i nie dała się sfotografować. Na pocieszenie w chwilę później złowił następnego. Do kompletu jeszcze mi brakowało bolenia. Postanowiłem więc poszukać tych ryb w głównym korycie Odry. Na pierwszej główce złowiłem wymiarka. Ziomek na kolejnej główce miał branie, jednak boleń się nie zaciął. Wieczorem przy ognisku, piwku i pieczonej kiełbasie planowaliśmy kolejny dzień. Ziomek miał już z nami nie łowić, wzywały go obowiązki rodzinne.

2 maja przywitał nas deszczem. Mimo tego nie poddaliśmy się i łowiliśmy do ok. 14:00. Pojawił się pierwszy szczupak powyżej 70 cm złowiony przez the_animala. Mój największy miał 4 cm mniej. Animal ponadto złowił fajniutkiego okonia. Zgodnie z naszymi przypuszczeniami większych szczupaków nie było. Cholerni mięsiarze... Mimo deszczu, czasami dość ulewnego przyjemnie się łowiło. Brania były regularne, szczupaki pięknie wybarwione i waleczne. W takich chwilach nie myśli się o pustym żołądku, zgrabiałych rękach i przemoczonych ciuchach.

3 maja postanowiłem z the_animalem odwiedzić fajny odcinek Odry. Celem miały być szczupaki i bolenie. The_animal złowił szczupaka a ja bolenia. Również Ziomek wyskoczył wieczorem na rybki i złowił fajną rapę.

Tuż po długim weekendzie majowym Odra podniosła się o dobry metr, niosąc wszelkie trawy, liście i inny brud uniemożliwiający łowienie. Postanowiłem więc majówkę zakończyć w Pszczewie, łowiąc szczupaki w moim ulubionym jeziorze. Jednak te nie chciały żerować tak, jak sobie to zaplanowałem. Złowiłem łącznie 3 szczupaki, miałem też kilka brań. Jak na 3 dni łowienia to wynik strasznie mizerny. Ale co tam. Sezon dopiero się zaczął....

Cieszę się, że i w tym roku udało nam się spotkać 1 maja nad wodą by wspólnie połowić. Mam nadzieje, że będzie to na trwałe naszą TEAM-ową tradycją.

STRONA GŁÓWNA => RELACJE Z WYPRAW

Warning: require_once(/home/grubyzwif/www/komentarze/komentarze/comments.php5) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/grubyzwif/www/komentarze/komentarze.php5 on line 3

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/grubyzwif/www/komentarze/komentarze/comments.php5' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/grubyzwif/www/komentarze/komentarze.php5 on line 3